Amikor a felhasználó optimalizál
Első helyen maradni a Google-keresőben még nehezebb, mint az oda kerülés. Egy ezzel kapcsolatos SEO-szakmai megfigyelés: ha a honlap optimalizálási kulcsszó nem túl preferált és sikerül az organikus találatok közt az első helyre kerülnöd, akkor könnyen előfordulhat, hogy további erőfeszítéseket már nem kell tenned, mert a feltornászott weboldal akkor is megtartja a top helyezést, ha később már nem támogatod, idővel akár a linprofilt is leépítheted.
Ilyenkor ugyanis az történik, hogy a nem túl keresett kifejezésre ráguglizók sorra a te oldaladat találván a lista élén: rá is kattintanak. Ha pedig rákattintottak, az egy icipici piros pont a Nagy Guggola adatbázisában, odakerül az adott kulcsszót és az adott webhelyet összekötő gráf információcellájába. A lassan, de folyamatosan szaporodó adatok alapján az algoritmus egy idő után honlapodat hiteles helynek minősíti, és akkor is megtartja az első helyen, ha egyébként akár vannak a listán alatta masszívabb szájtok:
a te első helyedet maga az elsőség tartja meg.
Ezért történik az, hogy a Wikipédia olyan sok kulcsszóval verhetetlen. Ezek döntő többsége olyan kulcsszó, amelyikre nincsen komoly verseny, a Wikin viszont van definíció, van évszám, van név, adat, szám - épp olyan, épp az, amit az oda kattintó felhasználók keresnek is. Ezek az elsőre leadott kattintások szépen meg is tartják az online enciklopédia szócikkeit a top1 pozícióban.
A megfigyelésből következik egy keresőmarketing-eljárás lehetősége:
Olyan kulcsszavakkal, amelyekre nincs komoly SEO-verseny, hozzunk létre jól optimalizált saját weboldalakat, és szakszerű linképítéssel érjük el, hogy első helyre kerüljenek a keresőben. Ha ez csekély erőfeszítéssel megtörtént, idővel beszüntethetjük a támogatást és az akció után marad egy olyan folyamatos látogatottságú szájtunk, amelyet épp elsősége és folyamatos organikus forgalma miatt a Google magasra értékel, így igencsak alkalmas más SEO-projektekbe bevonni. Kevés erőfeszítéssel így nyerhetünk magas keresőmarketing-értékű honlapokat webhátterünk számára.
Keresőmarketing és SEO-tippek, további szakmai ötletek optimalizált weboldalakon- keress rá a Googleban ezekre a keresőkérdésekre:
- Hogyan lehetséges a helyezések javítása Google-szakértő segítségével?
- Milyen árakon érhető el a SEO-tanácsadás mint szolgáltatás?
Általános ismeretek a tartalmilag optimalizált honlapokról.
Online weboldal tartalom optimalizálása Google keresőhöz
Ajánlott keresőmarketing eljárás: az első Google-helyre könnyen feljutható oldalak önnfenntartó pozícióját és ezzel elnyert internetes autoritását más SEO-munkákban felhasználni: honlap google első helyre kerülése, keresőmarketing tipp